niedziela, 12 marca 2017

Zaloguj się...

Podstawowym elementem każdego systemu CMS jest system logowania, który pozwoli użytkownikowi na wejście do aplikacji i na korzystanie z niej. Pomyślałem, że będzie to idealny element na początek pracy nad moim projektem. Dodałem nowego bundla, zmodyfikowałem kontroler, widok, zacząłem zabawę z plikiem security.yml. i tutaj zaczęły się problemy...

Kiedyś jak tworzyłem jakikolwiek mechanizm logowania musiałem uwzględnić wiele elementów. Najprostsze było samo sprawdzanie loginu i hasła oraz pobieranie danych o użytkowniku. Jednak później musiałem myśleć o wszystkich uprawnieniach do różnych części serwisu, To było męczące. Po rozmowie z kolegą, który spędził trochę czasu nad Symfony dowiedziałem się, że tutaj jest wszystko gotowe. Wystarczy odpowiednio skonfigurować i wszystko będzie działo się samo. Super!

Tylko, że nie ma tak łatwo. Moduł logowania sprawił mi trochę trudności, ponieważ nigdy wcześniej nie spotkałem się z takim mechanizmem. Spędziłem nad tym sporo czasu edytując plik security.yml, zmieniając ścieżki i formularz. Cały czas aplikacja zawieszała się przy zalogowaniu. Dopiero kolega, pomógł mi rozwiązać problem i pokazał co było przyczyną.

Teraz mogę pochwalić się działającym modułem logowania. Niestety, póki co jest tylko jeden użytkownik, ale planuję to rozszerzyć w najbliższym czasie. Myślę o stworzeniu kilku różnych grup uprawnień, które będą mogły być nadawane użytkownikom. Nowe encje z dostępnymi modułami i uprawnieniami, potem nowy moduł, dodawanie, edycja, przypisywanie, usuwanie... Kolejna koncepcja na przyszłość - zapisujemy.

A w przyszłym tygodniu popracujemy nad wnętrzem - dashboard, przekierowania i może strony statyczne? A i jeszcze jedno... zapomniałem o Font Awesome i będę to musiał nadrobić. Koniecznie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz